Marketing

Packshot – podstawa współczesnej sprzedaży

mockup-design-of-packaging_23-2147496277Każdy porządny marketingowiec doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, jak olbrzymią rolę w całym procesie promocyjnym, odgrywa forma zastosowanego przekazu. Wszystkie kampanie reklamowe są inwestycjami niezwykle kosztownymi, które angażują dziesiątki ludzi w jednym tylko celu, żeby jak najlepiej zareklamować dany produkt, jak najszerszemu gronu konsumentów. W tej dziedzinie nie ma miejsca na błędy, a podstawą większości współczesnych przekazów reklamowych jest dzisiaj obraz. Z tego powodu realizatorzy kampanii marketingowych z najwyższą starannością podchodzą do jakości zdjęć, które są tak naprawdę podstawą promocji jakiegokolwiek produktu.

Współcześnie jednym z najchętniej stosowanych technik fotografii reklamowych i produktowych są zdjęcia – packshoty. Te niezwykle starannie przeprowadzone aranżacje, mają na celu przedstawienie promowanego przedmiotu w jak najlepszym świetle – dosłownie i w przenośni. Każdy amator fotografiki zdaje sobie sprawę, jak wielkie znaczenie odgrywa w niej światło, a w fotografii zajmującej się sprzedażą produktów jest to sprawa najwyższej wagi. Zdjęcia packshot, są robione w taki sposób, żeby w jak najwyższym stopniu pokazać wszelkie zalety fotografowanego przedmiotu i ukryć ewentualne mankamenty. Z tego powodu przeważnie zdjęcia robione są na białym tle, które stanowi doskonały kontrast dla produktu i dodatkowo umożliwia bezproblemowe szparowanie – co zwiększa możliwości wielokrotnego użycia takich fotografii np. wraz z różnymi tłami. Profesjonalny packshot składa się z sekwencji kilku zdjęć, które często służą do tworzenia sferycznych animacji przedmiotów, pozwalających na obejrzenie ich w wersji trójwymiarowej. W celu uzyskania jak największych korzyści marketingowych, realizacja całego projektu promocyjnego danego produktu, powinna być przeprowadzona z najwyższą starannością.

Zdjęcia packshot nie tylko pod względem technicznym – czyli fotograficznym, muszą być jak najlepszej jakości, ale również sama koncepcja i kompozycja fotografii powinna być niezwykle przemyślana i chwytliwa. Coraz częściej twórcy reklamowi sięgają do naturalizmu, przedstawiając przedmioty w innym świetle – zamiast błyszczących nowych produktów, pokazywane są już lekko zużyte – co paradoksalnie w konsumentach budzi całkiem pozytywne skojarzenia.

Informacje: http://marszalstudio.pl/

=